Moederbedrijf Corona koopt aandelen in de wietteelt

Het Amerikaanse drankenconcern Constellation Brands gaat een samenwerking aan met de Canopy Growth Corporation, oftewel de grootste op de beurs op het gebied van cannabisplanten.

cannabis

Constellation Brands - fabrikant van onder ander Corona, Modelo en Victoria - betaalde omgerekend ongeveer €165 miljoen voor een belang van 10 procent in de fabrikant van legale cannabis. Deze aankoop maakt Constellation Brands de eerste drankfabrikant die stappen zet in de wereld van de wietverkoop.

@backlink(208239)

Topman van Constellation Brands, Rob Sands, zegt het volgende over de aankoop: ‘Het succes van ons bedrijf is het resultaat van het in een vroeg stadium herkennen van consumententrends. Dit is daarin de volgende stap.’

Een aantal experts hebben al aangegeven dat de aankoop een slimme zet is en er genoeg mogelijkheden zijn om de dranksexpertise van Constellation Brands te combineren met de wietkennis van Canopy bij het ontwikkelen van nieuwe drankjes. Dus betekent dat wietbier? Bier met wiet? Waterpijpen met Corona en bijbehorende drugs? Een beetje zoals je wijn met kaas combineert zegmaar. Nog even en een kaasplankje en een portje, een bitterbal en een biertje, rode wijn met biefstuk, witte wijn met vis (al hoeft dat zeer zeker niet altijd) krijgen concurrentie van de Mexicaanse bieren met een dikke splif.  

Het zal nog wel even duren voor het drankje in Nederland zal verschijnen, maar benieuwd zijn we zeker.