'Red Bull moet stoppen met reclame via Max Verstappen'

Voedselwaakhond Foodwatch is helemaal klaar met de manier waarop Red Bull aan de man gebracht wordt.

red bull max verstappen

Red Bull en andere energiedrankjes zijn volgens meerdere onderzoeken zo ongezond als een slok radioactief afval. De meeste mensen weten dat ook gewoon maar toch is Red Bull zeer agressief betreffende het sponsorschap in extreme sporten. Van Aston Martin Red Bull Racing tot Scuderia Toro Rosso en van de Beach Volleyball Major Series tot aan de Red Bull Crashed Ice. Red Bull is overal. Een goede marketingstrategie die het bedrijf geen windeieren legt. Toch is niet iedereen hier blij mee.

@backlink(209495)

Red Bull gaat hier he-le-maal niets mee doen en Max Verstappen ook niet maar de Voedselwaakhond Foodwatch roept Red Bull op om niet langer te werken met jongeren in de sportwereld om zodoende jongeren te verleiden tot het drinken van Red Bull. Dat is alsof je Sony Playstation vraagt om geen reclame meer te maken voor gamende jongeren. 

Dat overmatige consumptie van energiedrankjes kan leiden tot slaapproblemen, hartritmestoornissen of nierfalen moge duidelijk zijn. Misschien een idee om ouders te vragen hun kinderen beter in de gaten te houden betreffende hetgeen ze in hun lichaam duwen. Daar bereik je waarschijnlijk iets meer mee.